Leontodon hispidus

À prupositu di Wikipedia
Leontodon hispidus
Leontodon hispidus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Leontodon
Nomu binuminali
Leontodon hispidus
Carl Linnaeus, 1753

Leontodon hispidus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Leontodon hispidus hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 20 è 60 centimi d'altezza. I so fogli sò lanceulati, dintati è cuparti di pela rozi, da induva u so nomu hispidus. I fiora di 'ssa pianta sò di culori giaddu vivu è sò ragruppati in capulini.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U Leontodon hispidus hè urighjinariu d'Auropa, ma si hè ancu spartu in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia. Omu u trova par u più in i pratulini, i pasciali, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati. 'Ssa pianta hà una grandi capacità d'adattamentu è pò crescia in i terri varii, ancu s'eddii sò povari in nutrimenti.

Leontodon hispidus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Leontodon hispidus hè una pianta à fiuritura estiva. I so fiora sò impullinati da l'insetti, in particulari l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da u so culori vivu è u so nettaru. I graneddi di 'ssa pianta sò spargugliati da u ventu, ciò chì cuntribuisci à a so prupagazioni rapita in novi zoni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Leontodon hispidus hè ancu cunnisciutu sottu à altri noma scentifichi, tali Hieracium hispidum è Pilosella hispida. 'Ssi sinonimi sò usati pà disignà listessa spezia di pianta, ma sò menu currintamenti usati chì u nomu Leontodon hispidus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Leontodon hispidus hè cunsidaratu com'è una pianta cumuna è ùn hè micca attualmenti minacciatu d'estinzioni. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva pò avè un impattu negativu annantu à a so pupulazioni. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]