Vai al contenuto

Legousia falcata

À prupositu di Wikipedia
Legousia falcata
Legousia falcata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Campanulaceae
Genaru Legousia
Nomu binuminali
Legousia falcata
Karl Fritsch, 1907

Legousia falcata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Campanulaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Legousia falcata hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Campanulaceae. Si distingui da i so piccioli ritti è i so casci stretti è lanceulati. I fiora di Legousia falcata sò di culori turchinu pallidu, incù una forma carattaristica à umbutu. Sò ragruppati in gaspi terminali, ciò chì cunfarisci à a pianta un'apparenza eleganti è attraenti.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Legousia falcata hè urighjinaria di u righjonu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i paesi di u circondu mediterraniu, tali a Spagna, a Francia, l'Italia è a Grecia. Cresci ancu in certi righjoni d'Africa subrana è di u Mediu Urienti. 'Ssa pianta prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati, è hè à spessu prisenti in i pratulini, i prata è i bordi di stradeddu.

Legousia falcata hè prisenti in Corsica.[1]

Legousia falcata hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. Fiurisci di regula di branu è d'istati, pruducendu beddi fiora chì attirani l'insetti inamacatori, tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di Legousia falcata sò spargugliati da u ventu o l'animali, ciò chì parmetti à a pianta di culunizà di nuveddi ambienti. 'Ssa spezia hè bè adatta à i cundizioni mediterranii, incù una tullaranza à a sicchina è una capacità à sopravviva in i terri povari in nutrimenti.

Legousia falcata hè ancu cunnisciuta sottu à u nomu scentificu di Phyteuma falcata. 'Ssu nomu hè calchì volta usatu com'è sinonimu di Legousia falcata. A pianta apparteni à a famiglia di i Campanulaceae, chì cumprendi numarosi altri spezii di pianti à fiora. Hè strittamenti liata à altri spezii di u genaru Legousia, tali Legousia speculum-veneris è Legousia hibrida.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Legousia falcata hè una pianta rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti da l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di pruteghja i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti, cù u fini di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu in l'ecusistemi lucali. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu, sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza à longu andà di Legousia falcata.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]