Vai al contenuto

Lavatera olbia

À prupositu di Wikipedia
Lavatera olbia
Lavatera olbia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Malvales
Famiglia Malvaceae
Genaru Lavatera
Nomu binuminali
Lavatera olbia
Carl Linnaeus, 1753

Lavatera olbia hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Malvaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Lavatera olbia hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Malvaceae. Si distingui da i so piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri. I casci sò alterni è appena piluti. I fiora, di culori rusulinu vivu à purpureu, sò ragruppati in gaspi terminali. Pussedini cinqui pitali è numarosi stamini, ciò chì i rendi mori piacevuli par l'insetti inamacatori.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Lavatera olbia hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari da u sudu di l'Auropa è di l'Africa subrana. Omu a trova par u più in i zoni custieri, i duni è i pratulini rinosi. Hè ancu cultivata com'è pianta urnamintali in numarosi orta è parchi.

Lavatera olbia hè prisenti in Corsica.[1]

'Ssa pianta hè adattata à i climi caldi è secchi. Prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati. Lavatera olbia hè capaci à risista à tampiraturi elevati è à i periudi di sicchina prulungati. Si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. A fiuritura hà locu da ghjugnu à sittembri, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Lavatera olbia apparteni à u genaru Lavatera, chì ragruppa à l'incirca 25 spezii di pianti arbacei vivaci. Hè calchì volta cunsidarata com'è una sottuspezia di Lavatera cretica. Frà i sinonimi di Lavatera olbia, omu trova Malva olbia è Malva cretica subsp. olbia.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Lavatera olbia hè una pianta rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti da l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva. Misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni naturali ind'edda si trova, sò nicissarii pà prisirvà 'ssa spezia. Di più, a so cultura in quant'è pianta urnamintali cuntribuisci à a so cunsirvazioni fora di u so ambienti naturali.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]