Lavatera cretica

À prupositu di Wikipedia
Lavatera cretica
Lavatera cretica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Malvales
Famiglia Malvaceae
Genaru Lavatera
Nomu binuminali
Lavatera cretica
Carl Linnaeus, 1753

Lavatera cretica hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Malvaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lavatera cretica, ancu cunnisciuta sottu u nomu di malma di Creta, hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Malvaceae. Si distingui da i so grandi fiora rusulini o malmi, chì poni misurà sinu à 5 centimi di diamitru. I casci di 'ssa pianta sò verdi è appena piluti, incù una forma uvali è bordi dintati. Lavatera cretica pò aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinaria di u righjonu mediterraniu, Lavatera cretica hè largamenti sparta in i paesi di u circondu di u mari mari Tarraniu, tali a Spagna, l'Italia, a Grecia è a Turchia. Omu a trova ancu in certi righjoni d'Africa subrana è Mediu Urienti. 'Ssa pianta priferi i terri beddi assiccati è assuliati, è hè à spessu prisenti in i zoni custieri è i pratulini.

Lavatera cretica hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lavatera cretica hè una pianta à fiuritura estiva, pruducendu fiora abundanti da ghjugnu à sittembri. I fiora sò impullinati da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da u so nettaru. I graneddi di 'ssa pianta sò spargugliati da u ventu, ciò chì cuntribuisci à a so prupagazioni. Lavatera cretica hè ancu capaci à ripraducia si par via di calatura, ciò chì inghjenna a so prupagazioni in i giardini.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lavatera cretica hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Malva cretica è Althaea cretica. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Lavatera cretica è sò usati da certi butanisti.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lavatera cretica hè una pianta chì ùn prisenta micca di priaccupazioni maghjori in termini di cunsirvazioni. Hè cunsidarata com'è una spezia à priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, certi pupulazioni di Lavatera cretica poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di pruteghja i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti cù u fini di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]