Vai al contenuto

Lavandula angustifolia

À prupositu di Wikipedia
Lavandula angustifolia
Lavandula angustifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Genaru Lavandula
Nomu binuminali
Lavandula angustifolia
Georges Rouy, 1899

Lavandula angustifolia hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Lamiaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Lavandula angustifolia hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Lamiaceae. Si caratterizeghja da i so fogli stretti è lungarini, d'un verdi grisgicciu, è ancu da i so fiora di culori viulinu o turchinu pallidu, ragruppati in spighi prufumati. 'Ssa spezia pò aghjunghja un'altezza di 60 centimi è sgaghja un adori aggradevuli è carattaristicu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Lavandula angustifolia hè urighjinariu di u righjonu mediterraniu, ind'eddu cresci par u più in i zoni muntosi è i cuddini assuliati. Omu a trova in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Grecia. Si hè ancu naturalizata in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia.

Lavandula angustifolia hè prisenti in Corsica.[1]

Lavandula angustifolia hè una pianta adatta à i climi caldi è asciutti. Prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati. 'Ssa spezia hè capaci à risista à tampiraturi elevati è à i periudi di sicchina prulungati. Si ripraduci par u più par via di graneddi, ma pò ancu diffonda si par via di calaturi. A fiuritura hà locu d'istati, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Lavandula angustifolia hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma scentifichi, tali Lavandula officinalis, Lavandula vera o Lavandula spica. 'Ssi sinonimi sò à spessu usati in a litteratura scentifica è poni varià siont'è i fonti. Eppuri, Lavandula angustifolia hè u nomu u più currintamenti accittatu pà disignà 'ssa spezia.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Lavandula angustifolia hè largamenti cultivata pà i so prubità arumatichi è midicinali. Hè apradata in a fabricazioni di profumi, d'olii escinziali, di prudutti di curi di a peddi è di tisani. Eppuri, par causa di a dumanda criscenti, certi pupulazioni salvatichi di piumbonu angustifolia sò minacciati. Misuri di cunsirvazioni sò missi in campu par prisirvà 'ssa spezia, in particulari prutighjendu u so ambienti naturali è incuraghjiscendu a cultura durevuli.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]