Lathyrus latifolius

À prupositu di Wikipedia
Lathyrus latifolius
Lathyrus latifolius
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Lathyrus
Nomu binuminali
Lathyrus latifolius
Carl Linnaeus, 1753

Lathyrus latifolius hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus latifolius, ancu cunnisciutu sottu u nomu di gesse à casci larghi, hè una pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si distingui da i so piccioli arrampicanti pudendu aghjunghja sinu à 2 metri di lunghezza. I so fogli sò cumposti da fuglioli uvali è larghi, da induva u so nomu spicificu latifolius. I fiora di Lathyrus latifolius sò di culori rusulinu vivu, ragruppati in gaspi densi è prufumati. Pussedini un caliciu tubulari è una curolla carattaristica di i Fabaceae.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus latifolius hè urighjinariu d'Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i pratulini, l'arici di furesti è i ricci. 'Ssa spezia hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, ind'si hè naturalizata in certi righjoni.

Lathyrus latifolius hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus latifolius hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. A so fiuritura hà locu da ghjugnu à aostu, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni ancu essa traspurtati da l'animali. 'Ssa pianta hà a particularità di fissà l'azotu atmusfericu grazia à battirii simbiotichi prisenti in i so radichi, ciò chì li parmetti di pruspirà in i terri povari in nutrimenti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus latifolius hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Esistini eppuri parechji sinonimi chì sò stati usati in u passatu, tali Lathyrus grandiflorus è Lathyrus sylvestris. 'Ssi noma sò oramai cunsidarati com'è obsuleti è ùn sò più usati ufficialmenti.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus latifolius ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. A so larga ripartizioni giugrafica è a so capacità à adattà si à diffarenti ambienti li cunfariscini una certa risilienza faccia à i pirturbazioni ambiintali. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'intruduzioni di spezii invasivi poni rapprisintà minacci pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ecusistemi induva Lathyrus latifolius si trova cù u fini di garantiscia a so cunsirvazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]