Lasius niger

À prupositu di Wikipedia
A furmicula nera
Lasius niger
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Genaru Lasius
Nomu binuminali
Lasius niger
Carl Linnaeus, 1758

A furmicula nera (Lasius niger) hè una spezia di furmicula chì faci parti di a famiglia di i Formicidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

A furmicula nera hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di i Formicidae. L'uvrieri di 'ssa spezia misurani di regula trà 3 è 5 millimitri di lunghezza. Ani un corpu neru lampanti è una testa appena più scura ch'è u restu di u corpu. I maestri, inquantu ad eddi, sò più grandi, aghjunghjendu una lunghezza da 8 à 9 millimitri. I masci sò ancu più maiori ch'è l'uvrieri, incù una lunghezza di circa 4 à 6 millimitri.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lasius niger hè una spezia largamenti sparta in Auropa. Omu a trova in numarosi paesi, in particulari in Francia, in Alimagna, in iSpagna, in Italia è à u Regnu Unitu. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia è d'America subrana. 'Ssa spezia hà una prifarenza pà l'ambienti aparti tali i pratulini, i giardini, i parchi è i furesti chjari.

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

A furmicula nera hè una spezia suciali, chì vivi in culonii cumposti da migliaii d'individui. I culonii sò di regula suttarranii, incù i nida situati in a terra. L'uvrieri sò rispunsevuli di a ricerca di mangnamentu, di a custruzzioni è di l'intrattinimentu di u nidu, è ancu di a prutizzioni di a culonia. I maestri sò rispunsevuli di a ripruduzioni è di a fundazionii di novi culonii.

'Ssa spezia si nutrisci par u più di sustanzi inzuccarati tali u nettaru di i fiora è i sicrezioni di a tampa. L'uvrieri poni ancu caccighjà picculi insetti pà cibà si. Lasius niger hè cunnisciuta par a so capacità à furmà rilazioni simbiotichi incù a tampa, prutighjendu la in cambiu di a so sicrezioni dolci chjamata u milastru.

A furmicula nera hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lasius niger hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi tali Formica niger è Acanthomyops niger. 'Ssa spezia faci parti di u genaru Lasius, chì cumprendi numarosi altri spezii di furmiculi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A furmicula nera hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Hè capaci à adattà si à diffarenti ambienti ed hè à spessu cunsidarata com'è una spezia benefica par causa di u so rollu in l'impullinazioni di i pianti è a rigulazioni di i pupulazioni di tampi. Eppuri, l'attività umani tali a distruzzioni di l'ambienti naturali è l'usu eccessivu di pisticidii poni avè un impattu negativu annantu à i pupulazioni di Lasius niger. Hè dunqua impurtanti di piglià misuri di cunsirvazioni par prisirvà 'ssa spezia è u so rollu eculogicu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]