Vai al contenuto

Lasius mixtus

À prupositu di Wikipedia
Lasius mixtus
Lasius mixtus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Genaru Lasius
Nomu binuminali
Lasius mixtus
(Nylander, 1846)

Lasius mixtus hè una spezia di furmicula chì faci parti di a famiglia di i Formicidae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Lasius mixtus hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di i Formicidae. L'uvrieri di 'ssa spezia misurani trà 3 è 5 millimitri di lunghezza. Ani un culori brunicciu è u so corpu hè cupartu à pela fini. I masci è i maestri sò più maiori, aghjunghjendu una lunghezza da 6 à 7 millimitri. I masci ani l'ali è sò di culori neru, mentri chì i maestri sò brunicci è anch'eddi pruvisti d'ali.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Lasius mixtus hè una spezia largamenti sparta in Auropa. Omu a trova par u più in i righjoni timparati, in particulari in Francia, in Alimagna, in iSpagna, in Italia è in Grandi Brittagna. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia, com'è u Giapponu.

Lasius mixtus hè una spezia di furmicula chì campa in culonii. I culonii poni cuntà parechji migliaii d'individui. L'uvrieri sò rispunsevuli di a ricerca di nutrimentu, di a custruzzioni è di l'intrattinimentu di u nidu, è ancu di a prutizzioni di a culonia. Si nutriscini par u più di picculi insetti, di nettaru è di milastru. I masci è i maestri sò rispunsevuli di a ripruduzioni è di a fundazioni di novi culonii.

Lasius mixtus hè prisenti in Corsica.[1]

Lasius mixtus hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Lasius alienus. 'Ssa spezia hè stata discritta pà a prima volta da l'entumologu tedescu Johann Ludwig Christ in u 1791. Apparteni à u genaru Lasius, chì ragruppa numarosi spezii di furmiculi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Lasius mixtus hè una spezia cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Hè adattata à diffarenti tipi d'ambienti, tali i pratulini, i furesti è i giardini. Eppuri, com'è numarosi spezii di furmiculi, pò essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di mantena l'equilibriu di l'ecusistemi ind'edda ghjoca un rollu impurtanti.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018
  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]