Lasius brunneus

À prupositu di Wikipedia
Lasius brunneus
Lasius brunneus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Genaru Lasius
Nomu binuminali
Lasius brunneus
Pierre André Latreille, 1798

Lasius brunneus hè una spezia di furmicula chì faci parti di a famiglia di i Formicidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lasius brunneus hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di i Formicidae. L'uvrieri di 'ssa spezia misurani di regula trà 3 è 5 millimitri di lunghezza. Ani un culori brunu scuru, incù antenni è zampi più chjari. I maestri sò più grandi, aghjunghjendu una lunghezza da 7 à 9 millimitri. I masci, inquantu ad eddi, sò più chjuchi è t'ani l'ali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lasius brunneus hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in particulari in i righjoni timparati. Omu a trova ancu in Asia Subrana è in America subrana. 'Ssa spezia hè adattata à diffarenti tipi d'ambienti, tali i furesti, i pratulini è i giardini.

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lasius brunneus hè una spezia suciali, vivu in culonii. I culonii poni cuntà parechji migliaii d'individui. L'uvrieri sò rispunsevuli di a ricerca di nutrimentu, di a custruzzioni è di l'intrattinimentu di u nidu, è ancu di a prutizzioni di a culonia. I maestri sò rispunsevuli di a ripruduzioni è poni campà parechji anni. I masci, inquantu ad eddi, ani una durata di vita più corta è a so principali funzioni hè di fecundà i maestri à u mumentu di u bulu nuzziali.

Lasius brunneus hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lasius brunneus hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Lasius alienus. 'Ssa spezia hè stata discritta par a prima volta da l'entumologu tedescu Johann Ludwig Crist in u 1791. Apparteni à u genaru Lasius, chì ragruppa numarosi spezii di furmiculi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lasius brunneus hè una spezia cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Hè capaci à adattà si à diffarenti tipi d'ambienti ed hè à spessu cunsidarata com'è una spezia uppurtunista. Eppuri, l'attività umani, tali a distruzzioni di l'ambienti naturali, poni avè un impattu negativu annantu à i pupulazioni di Lasius brunneus è d'altri spezii di furmiculi. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali è di limità i pirturbazioni antropichi par assicurà a cunsirvazioni di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]