Lactuca sativa

À prupositu di Wikipedia
Lactuca sativa
Lactuca sativa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Lactuca
Nomu binuminali
Lactuca sativa
Carl Linnaeus, 1753

Lactuca sativa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lactuca sativa hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Hè largamenti cultivata pà i so fogli manghjarecci ed hè un cumpunenti escinziali di numarosi piani in u mondu sanu. A pianta prisenta una rusetta di fogli verdi è carnuti, incù un picciolu cintrali chì pò aghjunghja sinu à 30 centimi d'altura. I casci sò di regula lisci è appena dintati annantu à i bordi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinaria di u righjonu mediterraniu, Lactuca sativa hè oghji cultivata in u mondu sanu. Hè particularamenti sparta in Auropa, in America subrana è in Asia. Par causa di a so pupularità in quant'è ligumu, hè à spessu cultivata in giardini orti è i stabilimenti agriculi à grandi scala.

Lactuca sativa hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lactuca sativa hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. Prifirisci i climi timparati è cresci megliu in i terri ricchi di materia urganica. A pianta nicissiteghja un'espusizioni à u soli pà una crescita ottima. Hà un periudu di crescita rilativamenti corta, di regula da 60 à 90 ghjorna, prima di pruducia fiora giaddi chì si trasformani in graneddi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

A Lactuca sativa apparteni à u genaru Lactuca. Frà i sinonimi di Lactuca sativa, omu trova Lactuca scariola var. sativa è Lactuca scariola var. longifolia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Par causa di a so larga distribuzioni è di a so cultura sparta, a Lactuca sativa ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia in priculu. Eppuri, a diversità genetica di 'ssa pianta cultivata hè impurtanti par assicurà a so risistenza à i malatii è à i cambiamenti ambiintali. Hè dunqua escinziali di prisirvà i varietà tradiziunali di Lactuca sativa è di prumova a diversità di i sumenti pà garantiscia a durabilità di 'ssa cultura alimintari escinziali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]