Vai al contenuto

Kickxia lanigera

À prupositu di Wikipedia
Kickxia lanigera
Kickxia lanigera
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Genaru Kickxia
Nomu binuminali
Kickxia lanigera
Karl Fritsch, 1897

Kickxia lanigera hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Plantaginaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Kickxia lanigera hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Scrophulariaceae. Si caratterizeghja da i piccioli smilzi è ramificati pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò upposti, uvali è appena dintati annantu à i bordi. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in gaspi à l'estremità di i piccioli. I pitali sò saldati à a basa, furmendu una curolla à forma di tubu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Kickxia lanigera hè urighjinaria d'Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i pratulini, i campi cultivati, i bordi di stradonu è i tarreni abbandunati. Pò ancu essa prisenti in i giardini com'è gattiva arba.

Kickxia lanigera hè prisenti in Corsica.[1]

'Ssa pianta annuali fiurisci da maghju à sittembri. Si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o da l'animali. Kickxia lanigera hè una pianta milifara, attirendu l'abbi è altri insetti inamacatori. Hè ancu adatta à cundizioni di sicchina è pò sopravviva in i terri povari in nutrimenti.

Kickxia lanigera hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Linaria lanigera, Antirrhinum lanigerum è Cymbalaria lanigera.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Kickxia lanigera hè una pianta cumuna è largamenti sparta, è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'usu eccessivu di pisticidii poni avè un impattu negativu annantu à a so pupulazioni. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti induva 'ssa pianta cresci cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]