Jynx torquilla

À prupositu di Wikipedia
U turcicollu
Jynx torquilla
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Piciformes
Famiglia Picidae
Generu Jynx
Nome binuminale
Jynx torquilla
Carl Linnaeus, 1758

U turcicollu (Jynx torquilla) hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di i Picidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U turcicollu hè un picculu acellu appartinendu à a famiglia di i Picidae. Misura à l'incirca 15 centimi di lunghezza è pesa trà 20 è 30 grammi. U so piumaghju hè per u più brunu incù tacche nere è bianche annantu à u corpu è l'ale. Pussede una coda corta è pinzuta, è ancu un bizzicu fine è appena incurvatu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U turcicollu hè prisente in parte assai di l'Europa, di l'Asia è di l'Africa suprana. Omu u trova in particulare in Francia, in Spagna, in Italia, in Germania, in Russia, in China è à u Maroccu. Priferisce l'ambienti buscosi, e fureste di coniferi è e zone di buscaglia.

U turcicollu hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U turcicollu hè per u più insettivoru, nutriscendu si di furmicule è di termiti. Improda u so bizzicu fine è incurvatu per sundà i caravoni di l'arburi in cerca di prede. Jynx torquilla hè dinù cunnisciutu per u so cumpurtamentu unicu di turcitura di a testa. 'Ssa turcitura li permette d'ossirvà megliu u so ambiente è di sceglie l'insetti piatti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U turcicollu appartene à l'ordine di i Piciformi è à a famiglia di i Picidae. Hè dinù cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Picus torquilla, Sitta torquilla è Jynx europaea. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà 'ssa spezia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U turcicollu hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione vene à dì stabile, certe minacce pesanu annantu à stu acellu, in particulare a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à a disfuristazione è à l'urbanisazione criscente. A cunsirvazione di 'ssi ambienti hè dunque essenziale per assicurà a sopravvivenza à longu andà di Jynx torquilla.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]