Juniperus thurifera

À prupositu di Wikipedia
Juniperus thurifera
Juniperus thurifera
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Pinophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Pinales
Famiglia Cupressaceae
Generu Juniperus
Nome binuminale
Juniperus thurifera
Carl Linnaeus, 1753

Juniperus thurifera hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Cupressaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Juniperus thurifera hè un coniferu appartinendu à a famiglia di e Cupressaceae. Si distingue da u so portu arbustivu o arburescente, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 15 metri, bench'ellu possi qualchì volta aghjunghje 20 metri. A so curteccia hè di culore brunu o russicciu. E casce sò persistente, di forma aciculare, di culore verde scuru è disposte in paghji opposti. I fiori sò di piccula taglia è di culore giallu verdicciu, mentre ch'è i frutti sò coni globulosi, prima verdi po bruni o russicci à quandu maturi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Juniperus thurifera hè originariu di u bacinu mediterraniu, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e rigione muntose, in particulare in i Pirenei, l'Alpe è e muntagne di l'Atlas. Priferisce e terre calcarie è i climi caldi è secchi. 'Ssa spezia hè ancu prisente in certe rigione d'Africa suprana è di u Mediu Oriente.

Juniperus thurifera hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Juniperus thurifera hè una spezia dioica, ciò chì significheghja ch'ellu esiste individui masci è individui femine. L'impullinazione hè assicurata da u ventu. I coni femine producenu i granelli chì sò spergugliati da l'acelli è i mammiferi. 'Ssa spezia hà una crescita lenta è pò vive insin'à parechje centinare d'anni. Hè bè adatta à e cundizione aride è pò sopravvive in ambienti difficili.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Juniperus thurifera appartene à u generu Juniperus, chì ragruppa à l'incirca 70 spezie di coniferi. Hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu svedese Carl Linnaeus in u 1753. Esiste uni pochi di sinonimi per 'ssa spezia, tali Juniperus oxycedrus subsp. thurifera è Juniperus thurifera var. africana.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Juniperus thurifera hè cunsideratu cum'è una spezia vulnerabile sient'è a lista rossa di l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). A principale minaccia per 'ssa spezia hè a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione, à u sfruttamentu furestieru è à l'agricultura intensiva. L'eccessu di sfruttamentu di u so legnu priziosu hè ancu un prublema. Misure di cunsirvazione sò messe in piazza per pruteghje 'ssa spezia, in particulare a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]