Juniperus oxycedrus

À prupositu di Wikipedia
Juniperus oxycedrus
Juniperus oxycedrus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Pinophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Pinales
Famiglia Cupressaceae
Generu Juniperus
Nome binuminale
Juniperus oxycedrus
Carl Linnaeus, 1753

Juniperus oxycedrus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Cupressaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Juniperus oxycedrus hè un arbustu o un picculu arburu appartinendu à a famiglia di e Cupressaceae. Pò aghjunghje un'altezza da 2 à 8 metri è prisenta una forma piramidale o conica. E casce sò persistente, di culore verde scuru, è anu una forma di penna. I fiori sò chjuchi è di culore giallu verdicciu, ragruppati in coni.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U Juniperus oxycedrus hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in i paesi di u circondu mediterraniu, tali a Spagna, a Francia, l'Italia, a Grecia è u Maroccu. Cresce di regula in ambienti secchi è pitricosi, tali e culline, e muntagne è a machja.

Juniperus oxycedrus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Juniperus oxycedrus hè una spezia resistente è adatta à e cundizione aride di a rigione mediterrania. Hè capace à sopravvive in i terre poveri in nutrimenti è resiste bè à a sicchina. I coni femine producenu i granelli chì sò spergugliati da l'acelli è i mammiferi. A germinazione di i granelli hè favurita da u focu, ciò chì spiega perchè 'ssa spezia hè à spessu assuciata à l'incendii di furesta.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U Juniperus oxycedrus hè ancu cunnisciutu sottu à altri nomi scentifichi, tali Juniperus cadus è Juniperus oxycedrus subsp. macrocarpa. 'Ssi nomi sò cunsiderati cum'è sinonimi di Juniperus oxycedrus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Juniperus oxycedrus hè una spezia chì ùn prisenta micca una preoccupazione magiore in termini di cunsirvazione. Hè largamente sparta in a so area di ripartizione naturale è hè cunsiderata cum'è una spezia à preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, certe sottuspezie o pupulazione isulate ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale o di l'eccessu di sfruttamentu di e so risorse. Hè dunque impurtante di surviglià è di pruteghje 'sse pupulazione per assicurà a cunsirvazione à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]