Vai al contenuto

Juncus subnodulosus

À prupositu di Wikipedia
Juncus subnodulosus
Juncus subnodulosus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Juncales
Famiglia Juncaceae
Generu Juncus
Nome binuminale
Juncus subnodulosus
Schrank , 1789

Juncus subnodulosus hè una pianta chì face parte di a famiglia di e Juncaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Juncus subnodulosus hè una spezia di pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Juncaceae. Hè caratterizata da piccioli fini è dritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce di 'ssa pianta sò ridutte à piccule scaglie situate à a basa di u picciolu. L'infiuriscenze sò gaspe di fiori verdicce à brune, cumpatte è attundate, chì emergenu vetta di u picciolu. I fiori sò chjuche è discrete, senza petali visibili. I frutti sò capsule cuntinendu piccule granelli bruni.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Juncus subnodulosus hè largamente spartu in Europa, in Asia di u Nordu è in Africa di u Nordu. Omu u trova in una varietà d'ambienti umiti tali i paduli, e turbiere, e pratuline umite è i bordi di i corsi d'acqua.

'Ssa spezia hè prisente in Corsica è hè cumuna. [1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta vivace si riproduce per u più in via sessuata, grazia à l'impullinazione da u ventu. I fiori producenu una grande quantità d'amacu, ciò chì prupizieghja a dispersione di i granelli. Juncus subnodulosus hè una spezia adatta à i mezi umiti, capace à tullerà cundizione di terre poveri in ossigenu. Ghjoca un rollu impurtante in l'ecusistema furnendu un ambiente è una surghjente di nutrimentu per numerose spezie animale.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Juncus subnodulosus hè stata discrittu per a prima volta da u botanistu svedese Carl Linnaeus in u 1753. U so nome scentificu hè derivatu generu Juncus, chì ragruppa i ghjunchi, è di l'epitetu specificu subnodulosus, chì face riferimentu à i nodi appena ingonfii prisenti annantu à i picciolu di a pianta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Juncus subnodulosus ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata à u livellu mundiale. Eppuru, a distruzzione è a digradazione di u so ambiente naturale, per causa di l'urbanisazione, di a trasfurmazione di e terre agricule è di a frammintazione di e zone umite, ponu avè un impattu negativu annantu à e pupulazione lucale. Hè dunque impurtante di mette in sesta di e misure di cunsirvazione per prisirvà l'ambienti apprupriati à a sopravvivenza di 'ssa spezia è assicurà a so perennità à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]