Vai al contenuto

Juncus capitatus

À prupositu di Wikipedia
Juncus capitatus
Juncus capitatus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordini Juncales
Famiglia Juncaceae
Genaru Juncus
Nomu binuminali
Juncus capitatus
Weigel , 1772

Juncus capitatus hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Juncaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Juncus capitatus hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Juncaceae. 'Ssa pianta hè carattarizata da i so piccioli smilzi è dritti, chì poni aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I piccioli sò di regula verdi, ma poni calchì volta prisintà sfumaturi russicci.

I casci di Juncus capitatus sò liniari è disposti in spirala longu à u picciolu. Sò abbastanza corti, misurendu di regula trà 5 è 15 centimi di longu. I fiora di 'ssa pianta sò ragruppati in infiuriscenzi capitulati. Ogni infiuriscenza hè cumposta da parechji fiurareddi di culori brunicciu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Juncus capitatus hè largamenti spartu in i righjoni mediterranii, in particulari in Auropa di u Sudu, in Africa di u Nordu è à u Mediu Urienti. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Asia uccidentali. 'Ssa pianta hà una prifarenza par l'ambienti umiti tali i paduli, i spondi di i corsi d'acqua è i zoni custieri.

Juncus capitatus hè prisenti in Corsica ed hè cumunu.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Juncus capitatus hè una pianta adatta à i mezi umiti. Si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à a furmazioni di rizomi suttarranii chì pruducini nuveddi buttaturi. L'impullinazioni di i fiora hè assicurata da u ventu, è i graneddi sò spargugliati da l'acqua o l'animali. 'Ssa spezia hè capaci à tullarà cundizioni di terri povari in nutrimenti è di debuli tinori in ussigenu, ciò chì li parmetti di sopravviva in ambienti difficiuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Juncus capitatus hè statu discrittu par a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in 1753 in a so opara Species Plantarum. Apparteni à u genaru Juncus, chì ragruppa numarosi spezii di ghjunchi. Certi sinonimi di Juncus capitatusJuncus capitatus var. capitatus è Juncus capitatus var. brevifolius.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Juncus capitatus ùn fussi micca cunsidaratu com'è una spezia in priculu criticu, hè parò cunfruntatu à certi minacci liati à a distruzzioni di u so ambienti naturali. A cunvirsioni di i zoni umiti in terri agriculi o in zoni urbani custituisci una minaccia maghjori par 'ssa pianta. Di più, l'inguinamentu di l'acqua è i cambiamenti climatichi poni ancu affittà nigativamenti i pupulazioni di Juncus capitatus.

Cù u fini di prisirvà 'ssa spezia, hè impurtanti di metta in sesta misuri di cunsirvazioni apprupriati. Quiddi poni inchjuda a criazioni di riservi naturali prutetti, a risturazioni di i zoni umiti sgradati è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssi ambienti escinziali. Studii supplemintarii annantu à a ripartizioni è l'eculugia di Juncus capitatus sò ancu nicissarii par capiscia megliu i bisogni spicifichi di 'ssa pianta è elaburà strategii di cunsirvazioni efficaci.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]