Vai al contenuto

Ixobrychus minutus

À prupositu di Wikipedia
Ixobrychus minutus
Ixobrychus minutus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Pelecaniformes
Famiglia Ardeidae
Generu Ixobrychus
Nome binuminale
Ixobrychus minutus
Carl Linnaeus, 1766

Ixobrychus minutus hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di l'Ardeidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Ixobrychus minutus hè un acellu di a famiglia di l'Ardeidae, misurendu circa 33 à 38 cm di longu per una largura da 56 à 67 cm. Prisenta un dimorfismu sissuale marcatu. U masciu adultu hà u spinu è u sopra di l'ale di culore neru lampante, una calotta nera è u restu di u piumaghju camusciu chjaru. A femina è i ghjovani sò à l'intuttu di culore brunu rossu striatu di neru.

Ixobrychus minutus hè un acellu discretu è difficile à ossirvà, per causa di u so piumaghju critticu è di u so cumpurtamentu furtivu. Si tene di regula immobile in e canne, ciuttendu prestu u so bizzicu in acqua per catturà e so prede.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Ixobrychus minutus hà una larga ripartizione eurasiana, stindendu si da l'Europa occidentale è cintrale insin'à Siberia è in Africa suprana. Hè migratore, inguernendu in Africa subsahariana è in Madagascaru. In Europa, nichja per u più in e zone umite, in particulare i paduli, e cannicce è i stagni cuttighjati di vegetazione.

Ixobrychus minutus hè prisente in Corsica.[1]

Ixobrychus minutus hè un acellu insettivoru chì si nutrisce per u più d'insetti acquatichi, di larve, di picculi pesci è di crustacei. Caccighjeghja impustatu, aspittendu cun pacenza a so preda prima di agguantà la incù u so longu bizzicu.

A staghjone di riproduzione si svoglie di regula da aprile à lugliu. U nidu hè custruitu in e canne, à debule altezza sopra à l'acqua. A femina face da 4 à 6 ovi bianchi, ch'ella cova mentre circa 19 ghjorni. I piulelli fermanu à u nidu mentre circa 21 ghjorni.

Ixobrychus minutus hè a spezia tipu di u generu Ixobrychus. Pussede attualmente trè sottuspezie ricunnusciute :

  • Ixobrychus minutus minutus : a sottuspezia numinale, prisente in Europa, in Asia occidentale è in Africa suprana.
  • Ixobrychus minutus payesii : prisente in Africa subsahariana.
  • Ixobrychus minutus podiceps : prisente in Madagascaru.

I sinonimi seguenti essa state imprudati per designà Ixobrychus minutus : Ardea minuta Linnaeus, 1766; Botaurus minutus (Linnaeus, 1766); Ixobrychus exilis (Cassin, 1855).

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Ixobrychus minutus hè classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, e so pupulazione sò in declinu in certi parte di a so area di ripartizione, per causa di a distruzzione è di a frammintazione di u so ambiente. E principali minacce pisendu annantu à Ixobrychus minutus sò l'assiccamentu di e zone umite, a polluzione di l'acqua è a predazione da e spezie introdutte.

I sforzi di cunsirvazione sò in corsu per pruteghje Ixobrychus minutus è u so ambiente. 'Ssi sforzi cumprendenu a criazione di zone prutette, a risturazione di e zone umite sgradate è l'infurmazione di u publicu.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]