Issoria lathonia

À prupositu di Wikipedia
Issoria lathonia
Issoria lathonia
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Generu Issoria
Nome binuminale
Issoria lathonia
Carl Linnaeus, 1758

Issoria lathonia hè una spezia di sbarrabattula chì face parte di a famiglia di e Nymphalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Issoria lathonia hè un farfalla di taglia media appartinendu à a famiglia di e Nymphalidae. L'ale di 'ssa spezia sò di culore arancinu vivu incù mutivi neri è bianchi distintivi. L'ale anteriore prisentanu una fascia nera attravirsendu u mezu di l'ala, mentre ch'è l'ale pustiriore anu una infilarata di machje nere è bianche. I masci è e femine anu un'apparenza simile, bench'è e femine aghjinu tindenza à esse appena più grande.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Issoria lathonia hè largamente spartu in Europa, in Asia cintrale è in Africa suprana. Omu u trova in una grande varietà d'ambienti, cumpresu e pratuline, l'arici di e fureste, i giardini è e zone urbane. 'Ssa spezia hè migratrice è pò percorre longhe distanze per truvà zone prupizie à a riproduzione è à u cibu.

Issoria lathonia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Issoria lathonia hè un farfalla diurna chì bula da maghju à sittembre. Si nutrisce per u più di u nettare di i fiori, in particulare di i fiori di trifogliulu, di cardu è di buddleia. E femine facenu i so ovi annantu à e casce di e piante ospite, chì sò per u più viuline selvatiche. I bruchi si cibanu di e foglie di 'sse piante prima di trasfurmà si in crisalide. U ciculu di vita cumplettu di 'ssa spezia dura circa un mese.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Issoria lathonia appartene à u generu Issoria, chì cumprende parechje altre spezie di farfalle. Certi sinonimi imprudati per designà 'ssa spezia sò Argynnis lathonia è Issoria lathonia f. lathonia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Issoria lathonia hè cunsideratu cum'è una spezia cumuna è largamente sparta. Bench'ella possi esse affittatu da a perdita d'ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva, ùn hè micca attualmente cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, a cunsirvazione di l'ambienti naturali è a prisirvazione di e piante ospite sò essenziale per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]