Isoetes histrix

À prupositu di Wikipedia
Isoëtes histrix
Isoëtes histrix
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Pteridophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Isoetales
Famiglia Isoetaceae
Generu Isoetes
Nome binuminale
Isoëtes histrix
Jean-Baptiste Bory de Saint-Vincent, 1844

Isoëtes histrix hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Isoetaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Isoëtes histrix hè una spezia di pianta acquatica appartinendu à a famiglia di l'Isoetaceae. Si caratterizeghja da a so apparenza unica è a so struttura in rusetta. E casce di 'ssa pianta sò strette, rigide è pinzute, ciò chì li dà un'apparenza inzirrita. E casce sò di regula verde scuru, ma ponu qualchì volta prisintà sfumature di brunu o di rossu. I piccioli sò corti è suttarranii, ciò chì permette à a pianta d'ancurà si di modu sodu in a terra.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Isoëtes histrix hè largamente sparta in e rigione timperate di l'emisferu nordu. Omu a trova per u più in Europa, in Asia è in America suprana. 'Ssa pianta hè adattata à campà in ambienti acquatichi tali i lavi, i stagni è i paduli. Priferisce l'acque calme è pocu prufonde, induv'ella pò faciule arradicà si in a terra.

Isoëtes histrix hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Isoëtes histrix hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di spore. Pussede organi riproduttori specifichi chjamati spurangi, chì si trovanu à a basa di e foglie. I spurangi cuntenenu spore chì sò liberate in acqua è spergugliate da u currente. Una volta e spore diposte in un ambiente prupiziu, germineghjanu è danu nascita à nuvelle piante.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Isoëtes histrix hè ancu cunnisciuta sottu à u nome scentificu di Isoetes lacustris. 'Ssu nome hè qualchì volta usatu cum'è sinonimu per designà 'ssa spezia. Esistenu dinù altri sinonimi menu currentemente imprudati per designà 'ssa pianta, tali Isoetes echinospora è Isoetes setacea.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Isoëtes histrix hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. Misure di cunsirvazione tale a prutezzione di l'ambienti è a sensibilisazione di u publicu sò essenziale per assicurà a prisirvazione di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]