Ischnura genei

À prupositu di Wikipedia
Ischnura genei
Ischnura genei
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Coenagrionidae
Generu Ischnura
Nome binuminale
Ischnura genei
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Ischnura genei hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di e Coenagrionidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ischnura genei hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordine di l'odunati è à a famiglia di e Coenagrionidae. I masci è e femine di 'ssa spezia prisentanu caratteristiche distinte.

I masci di Ischnura genei anu una taglia media da 35 à 40 millimetri. U so corpu hè smilzu è lungarinu, di culore turchinu metallicu incù marche nere annantu à l'addome. E so ale sò trasparente incù tacche nere à a so basa. L'ochji di i masci sò di culore turchinu.

E femine, inquantu à elle, sò appena più grande, aghjunghjendu una taglia da 40 à 45 millimetri. U so corpu hè di culore brunu o verde incù marche nere annantu à l'addome. L'ale di e femine sò ancu trasparente, ma anu machje più pallide à a so basa. L'ochji di e femine sò di culore verde chjaru.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ischnura genei hè una spezia largamente sparta in Europa, in Africa suprana è in u Mediu Oriente. Omu a trova in una varietà d'ambienti, tali i stagni, i lavi, e vadine è i paduli. 'Ssa spezia hà una priferenza per l'acque stagnantes o à debule currente.

Ischnura genei hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Ischnura genei sò attivi mentre a staghjone calda, da maghju à sittembre. Si nutriscenu per u più di picculi insetti, tali e zinzale è e mosche. I masci sò à spessu ossirvati in traccia di patrouiller di tondu à i piani d'acqua in cerca di femine.

A riproduzione ind'è Ischnura genei si face per via di l'accupiamentu. Dopu à l'accupiamentu, a femina face i so ovi in e piante acquatiche. E larve sboccianu è passanu da parechji stadii di sviluppu prima di diventà adulti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ischnura genei appartene à a famiglia di e Coenagrionidae, chì ragruppa numerose spezie di filangrocche. 'Ssa spezia hà ancu stata cunnisciuta sottu à u nome scentificu di Coenagrion genei.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ischnura genei hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, cum'è numerosi odunati, dipende di a prisirvazione di u so ambiente naturale, in particulare di e zone umite. A distruzzione di l'ambienti acquatichi è l'inguinamentu di l'acqua ponu avè un impattu negativu annantu à e pupulazione di Ischnura genei è d'altre spezie d'odunati. Hè dunque impurtante di piglià misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssi ambienti è assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]