Iphiclides podalirius

À prupositu di Wikipedia
Iphiclides podalirius
Iphiclides podalirius
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Papilionidae
Genaru Iphiclides
Nomu binuminali
Iphiclides podalirius
Franco Andrea Bonelli, 1826

Iphiclides podalirius hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Papilionidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Iphiclides podalirius hè una sbarabattula di taglia media appartinendu à a famiglia di i Papilionidae. Si distingui par via di i so ali larghi è lungarini, d'una largura pudendu aghjunghja 7 à 9 centimi. L'ali antiriori sò di culori biancu incù i veni neri, mentri chì l'ali pustiriori sò giaddi incù i tacchi neri. U bordu di l'ali hè adurnatu di frangi neri.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Iphiclides podalirius hè prisenti in parti assà di l'Auropa, di l'Africa Nordu è di l'Asia. Omu u trova in particulari in i pratulini, i giardini, l'arici di furesti è i zoni buscosi. Prifirisci l'ambienti aparti è assuliati.

Iphiclides podalirius hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa sbarabattula hè attiva mentri a ghjurnata è si nutrisci par u più di u nettaru di i fiora. Hè attratta da i pianti tali u buddleia, u trifogliulu, u piumbonu è u caprifogliu. U periudu di bulu di l'Iphiclides podalirius si stendi di regula da maghju à sittembri.

A femina faci i so ova annantu à i casci di diffarenti spezii d'arburi, in particulari u saliciu, a prugna è u chjarasgiu. I bruchi si sviloppani nutriscendu si di i casci di 'ssi arburi. Sò di culori verdi incù strisci neri è spini rossi. Dopu à un periudu di mitamurfosi, u brucu si trasforma in crisalidi, po emerghji in quant'è sbarabattula adulta.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Iphiclides podalirius apparteni à l'ordini di i Lepidoptera è à a famiglia di i Papilionidae. Certi sinonimi scentifichi usati par disignà 'ssa spezia sò Papilio podalirius è Papilio podalirius podalirius.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Iphiclides podalirius hè cunsidaratu com'è una spezia rilativamenti sparta è ùn hè micca attualmenti minacciatu. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, l'inguinamentu è l'usu eccessivu di pisticidii poni avè un impattu negativu annantu à a so pupulazioni. I misuri di cunsirvazioni, tali a prisirvazioni di l'ambienti apprupriati è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò escinziali pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]