Hypsugo savii

À prupositu di Wikipedia
Hypsugo savii
Hypsugo savii
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Classa Mammalia
Ordine Chiroptera
Famiglia Vespertilionidae
Generu Hypsugo
Nome binuminale
Hypsugo savii
Heinrich Kuhl, 1817

Hypsugo savii hè una spezia di topu pinnutu chì face parte di a famiglia di e Vespertilionidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Hypsugo savii hè una spezia di topu pinnutu appartinendu à a famiglia di e Vespertilionidae. 'Ssu piccula topu pinnutu misura circa 4 à 5 centimi di lunghezza è pesa trà 5 è 9 grammi. U so pilame hè brunu scuru à corpu in sù, mentre ch'è u corpu hè più chjaru, di regula bisgiu o grisgiu charu. E so orechje sò abbastanza corte è attundate, incù una pellanzica alare ligata à a basa.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'area di ripartizione di Hypsugo savii si stende per u più in Europa suttana, in Africa suprana è in u Mediu Oriente. Omu pò truvà lu in ambienti varii tali e fureste, e zone urbane, e pratuline è e zone agricule. 'Ssa spezia hè migratrice è si culloca di regula versu rigione più calde mentre l'inguernu.

Hypsugo savii hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Hypsugo savii hè un topu pinnutu nutturnu chì caccighjeghja per u più insetti vulanti tali e zinzale, e farfalle di notte è i culeotteri. Usa l'eculucalisazione per lucalizà e so prede, emettendu ultrasoni chì ribombanu annantu à l'ogetti circunvicini è li permettenu di viaghjà in l'oscurità. 'Ssa spezia hè ancu cunnisciuta per a so grande agilità in bulu, ciò chì li permette di catturà efficacemente e so prede.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Hypsugo savii appartene à a famiglia di e Vespertilionidae, chì cumprende numerose spezie di topi pinnuti. Hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu talianu Tommaso Salvadori in u 1853. Esistenu dinù i sinonimi per 'ssa spezia, tali Pipistrellus savii è Vespertilio savii.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Hypsugo savii hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'è certe pupulazione possinu esse affittate da a perdita d'ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva, 'ssa spezia hè di regula sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, hè impurtante di cuntinuà à surviglià e pupulazione è di pruteghje l'ambienti apprupriati per assicurà a cunsirvazione à longu andà di 'ssa spezia particulare.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-Y. Courtois, D. Rist & G. Beuneux Les chauves-souris de Corse, Albiana, 2011

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Courtois, Rist & Beuneux (2011).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]