Hypochaeris radicata

À prupositu di Wikipedia
L'erba purcina
Hypochaeris radicata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Hypochaeris
Nome binuminale
Hypochaeris radicata
Carl Linnaeus, 1753

L' erba purcina (Hypochaeris radicata) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'erba purcina hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue per via di u so picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E so foglie basale sò à forma di rusetta, mentre ch'è e casce picciulaghje sò più strette è disposte di modu altirnatu longu à u picciolu. I fiori di a porcelle arradicata sò di culore giallu vivu è ragruppati in capulini.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'erba purcina hè originaria d'Europa, ma si hè sparta in numerose rigione di u mondu. Omu a trova in particulare in America suprana, in Australia, in Nova Zelanda è in Africa suttana. 'Ssa pianta hà una grande capacità d'adattamentu è pò culunizà sfarenti tipi d'ambienti, tali e pratuline, i pasciali, i bordi di stradone è i terreni abbandunati.

L'erba purcina hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'erba purcina hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. Fiurisce da maghju à sittembre, pruducendu numerosi capulini ricchi di nettare, attirendu cusì l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò dopu spergugliati da u ventu o per mezu di l'animali. 'Ssa pianta hà ancu a capacità di diffonde si per via di e so radiche, ciò chì li permette di furmà culonie dense.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Hypochaeris radicata hè scentificamente cunnisciuta sottu u nome di Hypochaeris radicata. Sinonimi di 'ssa spezia inchjudenu Leontodon radicatum, Leontodon taraxacoides è Hieracium radicatum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'erba purcina hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in certe rigione induv'ella hè stata introdutta. A so capacità à prupagà si prestu è à culunizà nuvelli ambienti pò caghjunà una cuncurrenza incù e spezie indigene. In certi paesi, misure di cuntrollu sò state messe in ballu per limità a so prupagazione. Eppuru, in u so ambiente d'origine, Hypochaeris radicata ghjoca un rollu eculogicu impurtante in quant'è fonte di cibu per numerosi insetti inamacatori.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]