Hordeum marinum

À prupositu di Wikipedia
Hordeum marinum
Hordeum marinum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Poaceae
Genaru Hordeum
Nomu binuminali
Hordeum marinum
, 1778

Hordeum marinum hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Poaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Hordeum marinum, ancu cunnisciutu sottu u nomu di orzu marittimu, hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Poaceae. Misura di regula trà 30 è 100 cm d'altezza è pussedi casci liniari è i spighi di fiora à forma di gaspi. I spighi sò cumposti da fiurareddi ermafruditi, ognuna incù trè stamini è dui stimmi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'orzu marittimu hè urighjinariu di i righjoni custieri di u mari Tarraniu, di l'Atlanticu è di u mari Neru. Cresci in i duni di rena, i scuglieri è i zoni rucciosi, è ancu in i campi abbandunati è i bordi di stradonu. Hè ancu prisenti in i zoni disturbati da l'attività umana, tali i tarreni annadunati è i cantieri di custruzzioni.

Hordeum marinum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Hordeum marinum hè una pianta annualu chì si ripraduci par via di graneddi. A so fiuritura hà locu di branu è d'istati, è i graneddi maturani à a fini di l'istatina. 'Ssa spezia hè capaci à impullinà si da par edda, ma pò ancu esse inamacata da u ventu. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni firmà durmenti in a terra mentri longhi periudi prima di ghjirminà.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Hordeum marinum hè statu discrittu par a prima volta da u butanistu svidesu Carl von Linné in u 1753. Hè ancu cunnisciuta sottu à i noma scentifichi Hordeum geniculatum è Hordeum murinum subsp. marinum. Hè strittamenti liata à l'orzu cultivatu (Hordeum vulgare) ed hè cunsidarata com'è un antinatu bastardu di quist'ultima.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è l'orzu marittimu ùn fussi micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, hè à spessu cunsidarata com'è una gattiva arba in i culturi agriculi. Eppuri, pò ghjucà un rollu impurtanti in a cunsirvazioni di a biudiversità furniscendu di u cibu è un ambienti par l'insetti è l'aceddi. Sforzi sò in corsu pà prumova a cultura di l'orzu marittimu com'è cultura altirnativa par a pruduzzioni di biucarburanti è d'altri prudutti agriculi durevuli.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]