Hirundo rustica

À prupositu di Wikipedia
A rundinella bocchirossa
Hirundo rustica
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Hirundinidae
Generu Hirundo
Nome binuminale
Hirundo rustica
Carl Linnaeus, 1758

A rundinella bocchirossa (Hirundo rustica) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Hirundinidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella bocchirossa hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Hirundinidae. Hè un acellu migratore di taglia media, misurendu à l'incirca 17 centimi di lunghezza. Si distingue da u so piumaghju caratteristicu, incù u sopra di u so corpu d'un turchinu scuru è u sottu d'un biancu puru. U so bizzicu hè cortu è pinzutu, adattu à u so rigimu alimintare cumpostu per u più d'insetti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella bocchirossa hè una spezia largamente sparta à traversu u mondu. Omu a trova in guasi tutti i cuntinenti, eccituatu l'Antarticu. Hè prisente in Europa, in Asia, in Africa è in America suprana. Mentre a staghjone di riproduzione, migra ver'di e rigione timperate è bureale, mentre ch'è d'inguernu, si culloca ver'di e rigione trupicale è subtrupicale.

A rundinella bocchirossa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A rundinella bocchirossa hè un acellu suciale chì campa in culonie. Custruisce u so nidu à forma di cuppa drentu à i bastimenti, sottu à i ponti o in cavità naturale. I nidi sò fabbricati à parte si da fanga mischiata à a saliva, ciò chì i rende solidi è durevuli. E femine diponenu di regula da 4 à 6 ovi, ch'elle covanu mentre circa duie simane. I ghjovani piugoni sò cibati da i dui parenti sin'à ch'elli sianu pronti à chittà u nidu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A rundinella bocchirossa appartene à u generu Hirundo, chì ragruppa parechje spezie di rundinelle. I sinonimi scentifiche di 'ssa spezia sò Hirundo erythrogaster è Hirundo savignii.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella bocchirossa hè una spezia chì ùn prisenta micca preoccupazione magiore in termini di cunsirvazione. A so pupulazione hè stabile è hè cunsiderata cum'è essendu di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, certe minacce tale a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu eccessivu di pesticidii ponu avè un impattu negativu annantu à 'ssa spezia. Hè dunque impurtante di piglià misure di cunsirvazione per prisirvà u so ambiente è assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]