Hippolais polyglotta

À prupositu di Wikipedia
A campagnola cantarina
Hippolais polyglotta
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Acrocephalidae
Generu Hippolais
Nome binuminale
Hippolais polyglotta
Louis Pierre Vieillot, 1817

A campagnola cantarina (Hippolais polyglotta) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Acrocephalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Hippolais polyglotta hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Acrocephalidae. Misura circa 12 centimi di lunghezza è pesa trà 10 è 15 grammi. U so piumaghju hè per u più di culore grisgiu brunicciu, incù una tinta più chjara annantu à u corpu. L'ale sò corte è attundate, mentre ch'è a coda hè appena furcata. U bizzicu hè fine è pinzutu, adattu à u so rigimu alimintare cumpostu per u più d'insetti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A campagnola cantarina hè una spezia migratrice chì si riproduce in Europa è in Asia cintrale. Inguerna in Africa subsahariana, per u più in e rigione trupicale è equaturiale. Mentre u periodu di riproduzione, priferisce l'ambienti aperti tali e pratuline, a buscaglia è l'arici di fureste. Mentre l'inguernu, si trova per u più in e zone buscose.

A campagnola cantarina hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A campagnola cantarina hè un acellu cantadore reputatu per u so cantu meludiosu è cumplessu. I masci cantanu per attirà e femine è difende u so territoriu. U so cantu hè cumpostu da frase varie è ripetitive. U periodu di riproduzione hà locu trà aprile è lugliu, è e femine diponenu di regula 3 à 5 ovi in un nidu à forma di cuppa, custruitu in i machjoni o l'arbusti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A campagnola cantarina appartene à u generu Hippolais, chì cumprende parechje altre spezie d'acelli cantadori. Hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu Louis Pierre Vieillot in u 1817. I sinonimi di u so nome scentificu inchjudenu Sylvia polyglotta è Acrocephalus polyglottus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A campagnola cantarina hè una spezia relativamente sparta è a so pupulazione hè cunsiderata cum'è stabile. Benefizieghja di misure di prutezzione in numerosi paesi europei, in particulare grazia à a prisirvazione di i so ambienti di riproduzione. Eppuru, a digradazione di e zone di migrazione è d'inguernamentu in Africa subsaariana custituisce una minaccia putenziale per 'ssa spezia. Sforzi di cunsirvazione supplementarii sò necessarii per garantisce a sopravvivenza à longu andà di a campagnola cantarina.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]