Hippolais icterina

À prupositu di Wikipedia
Hippolais icterina
Hippolais icterina
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Acrocephalidae
Generu Hippolais
Nome binuminale
Hippolais icterina
Louis Pierre Vieillot, 1817

Hippolais icterina hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di l'Acrocephalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Hippolais icterina hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Acrocephalidae. Stu acellu misura circa 13 à 14 centimi di lunghezza è pussede un piumaghju caratteristicu. U so spinu hè di culore verde olivastru, mentre ch'è u so corpu hè giallu vivu. Prisenta dinù una curona grisgia in capu è l'ale brunicce. I masci è e femine anu apparenze simile, benchì e femine possinu esse appena più terne.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Hippolais icterina hè una spezia migratrice chì si riproduce in Europa è in Asia occidentale. Mentre l'istate, si trova per u più in e rigione timperate di l'Europa, da u sudu di a Scandinavia à a penisula iberica. Inguerna in Africa subsaariana, per u più in e rigione trupicale è subtrupicale. Omu a pò dinù truvà in certe parte di l'Asia cintrale è di l'Asia di u Sudu.

Hippolais icterina hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Hippolais icterina hè un acellu insettivoru chì si nutrisce per u più d'insetti, di bruchi è di picculi invertebrati. Caccighjeghja saltichjendu di ramu in ramu, chjappendu e so prede in bulu o catturendu le annantu à e casce. Mentre a staghjone di riproduzione, i masci cantanu per attirà e femine è difende u so territoriu. U so cantu hè meludiosu è hè cumpostu di note varie.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Hippolais icterina appartene à u generu Hippolais. Un sinonimu imprudatu per designà 'ssa spezia hè Sylvia icterina.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Hippolais icterina hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia in calata in certe rigione, ferma abbastanza sparta è ùn hè micca attualmente minacciata. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare a disfuristazione, è ancu i cambiamenti climatichi puderianu avè un impattu annantu à a so pupulazione à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone di riproduzione è di l'arie d'inguernamentu, sò necessarie per assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]