Vai al contenuto

Herniaria hirsuta

À prupositu di Wikipedia
Herniaria hirsuta
Herniaria hirsuta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Genaru Herniaria
Nomu binuminali
Herniaria hirsuta
Carl Linnaeus, 1753

Herniaria hirsuta hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Caryophyllaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Herniaria hirsuta hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli rampicanti è i so picculi casci upposti, uvali è appena piluti. I fiora sò chjuchi, bianchi o virdicci, ragruppati in infiuriscenzi asciddari. I frutti sò capsuli cuntinendu picculi graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Herniaria hirsuta hè urighjinaria d'Auropa, ma si hè ancu sparta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Asia. Prifirisci i terri secchi è rinosi, è pò essa truvata in i pratulini, i duni è i tarreni abbandunati.

Herniaria hirsuta hè prisenti in Corsica.[1]

'Ssa pianta annuali si ripraduci par via di graneddi. Fiurisci da maghju à sittembri, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni ancu appiccà si di l'animali o à i vistiti, favuriscendu cusì a so prupagazioni.

Herniaria hirsuta hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Herniaria glabra, Herniaria pubescens è Herniaria pilosa.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Herniaria hirsuta ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè capaci à adattà si à diffarenti tipi di terri è di cundizioni ambiintali, ciò chì li cunfarisci una certa risilienza. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'intruduzioni di spezii invadenti poni rapprisintà minacci par a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ecusistemi ind'si trova cù u fini di garantiscia a so cunsirvazioni.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]