Vai al contenuto

Helosciadium nodiflorum

À prupositu di Wikipedia
Apium nodiflorum
Apium nodiflorum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Apiales
Famiglia Apiaceae
Genaru Apium
Nomu binuminali
Apium nodiflorum
Mariano Lagasca, 1821

Apium nodiflorum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Apiaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Apium nodiflorum, ancu cunnisciutu sottu à u nomu cumunu di seddaru di i paduli, hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si distingui par via di i so piccioli rampicanti è i so casci verdi lampanti, chì sò divisi in sigmenti lubati. I fiora di 'ssa pianta sò chjuchi è bianchi, ragruppati in cucculi. I frutti sò picculi graneddi uvali di culori brunu chjaru.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Apium nodiflorum hè urighjinariu d'Auropa è d'Africa subrana, ma hè stata intraduttu in altri righjoni di u mondu par causa di a so pupularità in quant'è pianta urnamintali. Omu u trova par u più in i zoni umiti, tali i paduli, i fiumiceddi è i stagni. Hè capaci à adattà si à diffarenti tipi di terri, da a rena à l'arzilla, tantu ch'eddu ci hè abbastanza umidità.

Apium nodiflorum hè prisenti in Corsica.[1]

'Ssa pianta si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o l'acqua. Pò ancu prupagà si par via di calaturi, grazia à i so piccioli rampicanti chì s'arradicheghjani faciuli quandu eddi entrini in cuntattu incù a terra. Apium nodiflorum hè una pianta vivaci, ciò chì significheghja ch'edda sopravvivi mentri parechji anni. Fiurisci di regula da ghjugnu à sittembri, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Apium nodiflorum hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Helosciadium nodiflorum è Helosciadium nodiflorum subsp. nodiflorum. 'Ssi sinonimi sò usati in certi classifichi tassunomichi altirnativi, ma Apium nodiflorum ferma u nomu u più currintamenti imprudatu.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è 'ssa pianta ùn sii micca cunsidarata com'è minacciata, pò essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali par causa di l'urbanisazioni è di l'inguinamentu di l'acqua. A cunsirvazioni di i zoni umiti hè dunqua escinziali pà prisirvà i pupulazioni di Apium nodiflorum. Di più, a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssa pianta è à u so valori eculogicu pò cuntribuiscia à a so prutizzioni à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]