Vai al contenuto

Heliotropium supinum

À prupositu di Wikipedia
Heliotropium supinum
Heliotropium supinum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Boraginales
Famiglia Boraginaceae
Genaru Heliotropium
Nomu binuminali
Heliotropium supinum
Carl Linnaeus, 1753

Heliotropium supinum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Boraginaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Heliotropium supinum hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Boraginacées. Si caratterizeghja da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 20 è 50 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è ramificati, incù fogli alterni, uvali è appena piluti. I fiora di 'ssa pianta sò chjuchi, di culori biancu o rusulinu pallidu, ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Heliotropium supinum hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, ma omu u trova ancu in altri righjoni di u mondu, in particulari in Africa subrana, in Asia uccidentali è in Auropa miridiunali. 'Ssa pianta prifirisci i terri secchi è beddi assiccati, è hè à spessu prisenti in i zoni custieri, i pratulini è i tarreni abbandunati.

Heliotropium supinum hè prisenti in Corsica.[1]

Heliotropium supinum hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. Fiurisci di regula da maghju à sittembri, pruducendu fiurareddi chì attirani l'insetti inamacatori. I graneddi sò spargugliati da u ventu o par via di l'adirenza à l'animali o i vistiti. 'Ssa pianta hè adattata à i climi caldi è secchi, è pò sopravviva in cundizioni di sicchina grazia à i so radichi fondi chì li parmettini d'assurbiscia l'acqua in prufundità.

Heliotropium supinum hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa pianta, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Heliotropium europaeum è Heliotropium curassavicum. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Heliotropium supinum in a tassunumia butanica.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Heliotropium supinum ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè à spessu cunsidarata com'è una gattiva arba in i culturi agriculi par via di a so capacità à prupagà si prestu è à fà cuncurrenza à altri pianti cultivati. Eppuri, 'ssa pianta ghjoca un rollu eculogicu impurtanti furniscendu di u cibu è un ambienti par numarosi insetti è altri chjuchi animali. Hè dunqua escinziali di piglià in contu a so cunsirvazioni in l'ecusistemi ind'edda hè prisenti.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]