Vai al contenuto

Heliotropium europaeum

À prupositu di Wikipedia
Heliotropium europaeum
Heliotropium europaeum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Boraginales
Famiglia Boraginaceae
Genaru Heliotropium
Nomu binuminali
Heliotropium europaeum
Carl Linnaeus, 1753

Heliotropium europaeum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Boraginaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Heliotropium europaeum hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Boraginaceae. Pò aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so piccioli sò ritti, ramificati è cuparti à pela corti. I casci sò alterni, uvali è appena piluti. I fiora sò chjuchi, bianchi o viulini, ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli. I frutti sò achenii neri è lisci.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Heliotropium europaeum hè urighjinariu d'Auropa, ma si hè largamenti spartu in altri righjoni di u mondu, in particulari in Africa, in Asia è in America subrana. Omu u trova par u più in i zoni custieri, i pratulini, i tarreni abbandunati è i terri rinosi.

Heliotropium europaeum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta annuali si ripraduci par via di graneddi. Fiurisci da ghjugnu à sittembri, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni firmà campivi in a terra mentri parechji anni. Heliotropium europaeum hè una pianta risistenti à a sicchina è pò tullarà cundizioni di terri povari in nutrimenti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Heliotropium europaeum hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Heliotropium europaeum var. sericeum, Heliotropium europaeum var. stenophyllum è Heliotropium europaeum var. vulgare.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Heliotropium europaeum hè cunsidaratu com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni di u mondu. A so capacità à adattà si à diffarenti tipi di terri è u so putenziali di dispersioni rapita li parmettini di culunizà nuveddi ambienti è di fà cuncurrenza à i spezii indigeni. In certi righjoni, i misuri di cuntrollu sò missi in campu par limità a so prupagazioni. Hè ricumandatu di surviglià è di gistiscia i pupulazioni di Heliotropium europaeum cù u fini di prisirvà a biudiversità di l'ecusistemi ind'eddu hè prisenti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]