Vai al contenuto

Helianthus tuberosus

À prupositu di Wikipedia
Helianthus tuberosus
Helianthus tuberosus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Helianthus
Nomu binuminali
Helianthus tuberosus
Carl Linnaeus, 1753

Helianthus tuberosus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Helianthus tuberosus hè una pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Asteraceae. Hè urighjinariu d'America subrana ed hè largamenti cultivata in numarosi righjoni di u mondu pà i so poma manghjarecci. 'Ssa pianta pò aghjunghja un'altezza di 1,5 à 3 metri è pussedi i piccioli ribusti è angulosi. I so fogli sò grandi, uvali è dintati, d'un culori verdi viva. I fiora di Helianthus tuberosus sò giaddi è s'assumigliani à quiddi di i ghjirasoli, incù un diamitru pudendu aghjunghja 10 cm.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Helianthus tuberosus hè urighjinariu d'America subrana, ind'eddu cresci à u statu salvaticu in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni umiti. Hè stata intraduttu in numarosi righjoni di u mondu, in particulari in Auropa, in Asia è in Australia, ind'eddu hè cultivatu com'è pianta alimintari. Hè ancu cunsidaratu com'è una gattiva arba invadenti in certi righjoni.

Helianthus tuberosus hè prisenti in Corsica.[1]

Helianthus tuberosus hè una pianta vivaci chì si sparghji par u più par via di i so tuberculi suttarranii. 'Ssi tuberculi sò apradati com'è organi d'accumulamentu pà a pianta è poni essa racolti è cunsumati da l'essari umani. A pianta fiurisci di regula da lugliu à sittembri, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi prudutti da i fiora sò spargugliati da u ventu.

Helianthus tuberosus hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa pianta. Esistini dinò altri sinonimi usati pà disignà 'ssa spezia, tali Helianthus esculentus è Helianthus tomentosus.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Helianthus tuberosus hè cunsidaratu com'è una spezia à debuli priaccupazioni pà a cunsirvazioni, chì hè largamenti cultivatu è spartu in numarosi righjoni di u mondu. Eppuri, certi pupulazioni salvatichi poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali è a cuncurrenza incù altri spezii invadenti. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di prisirvà i pupulazioni salvatichi di 'ssa pianta par mantena a so diversità genetica.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]