Guaiu

À prupositu di Wikipedia
U guaiu
Calonectris borealis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Phylum Cordata
Classa Aves
Ordine Procellariiformes
Famiglia Procellariidae
Generu Calonectris
Nome binuminale
Calonectris borealis
Charles B. Cory, 1881

U guaiu (Calonectris borealis) hè un acellu chì face parte di a famiglia di i Procellariidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U guaiu hè una spezia d'acellu marinu appartinendu à a famiglia di i Procellariidae. Stu acellu misura à l'incirca 45 à 50 centimi di lunghezza è pussede una largura di à l'incirca 100 à 110 centimi. U so piumaghju hè per u più neru, incù una machja bianca annantu à u bavellu è una fascia bianca annantu à l'ale. Pussede ancu un bizzicu longu è pinzutu, caratteristicu di l'acelli marini.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U guaiu si trova per u più in l'oceanu Atlanticu Nordu, induve ellu nichja annantu à l'isule è e scugliere custiere. Omu u ritrova in particulare in e rigione di l'Europa di u Nordu, di l'Islanda, di l'isule Britanniche, di l'Azzore è di a Gruenlandia. Mentre a periodu inguernale, migra ver'di u sudu, culluchendu si ver'di e coste di l'Africa Nordu è di u mare Terraniu.

Calonectris borealis hè prisente in Corsica.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U guaiu appartene à a famiglia di i Procellariidae, chì ragruppa l'acelli marini di taglia media à grande. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, tali Puffinus borealis è Thalassidroma borealis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U guaiu hè attualmente classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia relativamente stabile, certe minacce pesanu annantu à 'ssa spezia. L'inguinamentu marinu, a perdita d'ambiente duvuta à l'urbanisazione custiera è a surpêche sò altrettantu di fattori chì ponu affittà a pupulazione di Calonectris borealis. Misure di cunsirvazione sò messe in piazza per pruteghje 'ssa spezia, in particulare a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a prisirvazione di l'acelli marini.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Thibault, Jean-Claude, Les oiseaux de Corse - L'acelli di Corsica, PNRC, 1983 (in francese)

Note[mudificà | edità a fonte]


Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]