Gonepteryx rhamni

À prupositu di Wikipedia
Gonepteryx rhamni
Gonepteryx rhamni
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Pieridae
Genaru Gonepteryx
Nomu binuminali
Gonepteryx rhamni
Carl Linnaeus, 1758

Gonepteryx rhamni hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Pieridae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Gonepteryx rhamni hè una sbarabattula di taglia media appartinendu à a famiglia di i Pieridae. L'ali di 'ssa spezia sò d'un giaddu vivu, incù i veni neri beddi marcati. I masci t'ani una tacca arancina annantu à l'ali antiriori, mentri chì i femini t'ani una tacca più pallida. L'ali pustiriori prisentani un'urlatura appena dintata.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Gonepteryx rhamni hè largamenti spartu in Auropa, in Asia è in Africa subrana. Omu u trova in una grandi varietà d'ambienti, tali i pratulini, i giardini, l'arici di furesti è i zoni custieri. 'Ssa spezia hè migratrici è pò parcorra longhi distanzi par truvà cundizioni favurevuli.

Gonepteryx rhamni hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Gonepteryx rhamni hè un sbarabattula diurna chì bula par u più da aprili à uttrovi. L'adulti si cibani di u nettaru di i fiora, in particulari di i fiora di buddleia, di trifogliulu è di cardu. I femini facini i so ova annantu à i casci di l'arbustu rhamnus, chì servi di pianta ospiti pà i bruchi. I bruchi sò verdi incù strisci giaddi è si piattani parfittamenti annantu à i casci. Dopu à un periudu di sviluppu, si trasformani in crisalidi, liati à i rami o à altri suparficii.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Esistini uni pochi di sinonimi pà Gonepteryx rhamni, tali Papilio rhamni.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Gonepteryx rhamni hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidaratu com'è minacciatu. Eppuri, com'è l'altri sbarabattuli, pò essa affittatu da a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'usu eccessivu di pisticidii. A cunsirvazioni di i pianti ospiti è a prisirvazioni di i zoni naturali sò escinziali pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di a so diversità genetica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]