Glebionis segetum

À prupositu di Wikipedia
Glebionis segetum
Glebionis segetum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Glebionis
Nome binuminale
Glebionis segetum
Philip Miller, 1768

Glebionis segetum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Glebionis segetum hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue per via di i so fiori gialli vivi è u so frundame verde scuru. I piccioli di 'ssa pianta ponu aghjunghje un'altezza da 30 à 80 centimi. E casce sò alternei, frastagliate è dentate, incù una tessitura appena piluta.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Glebionis segetum hè originariu di a rigione mediterrania, ma si hè spartu in numerose rigione di u mondu per causa di u so utilisazione cum'è pianta ornamentale è di a so capacità à adattà si à sfarenti climi. Omu a trova per u più in i campi cultivati, e pratuline è i bordi di stradone.

Glebionis segetum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta annuale fiurisce di regula da maghju à sittembre. I fiori di Glebionis segetum sò di piccula taglia, ma si ragruppanu in infiuriscenze dense, furmendu cusì magnifichi tappetti gialli. Sò impullinati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu è ponu firmà campii mentre parechji anni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Glebionis segetum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Chrysanthemum segetum è Leucanthemum segetum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Glebionis segetum hè cunsideratu cum'è una spezia invadente in certe rigione induv'ellu hè statu introduttu. Pò fà cuncurrenza à e spezie indigene è disturbà l'ecusistemi lucali. Eppuru, per causa di a so larga ripartizione è di a so capacità à adattà si à sfarenti ambienti, ùn hè micca cunsideratu cum'è essendu in priculu d'estinzione. Hè impurtante di surviglià a so prupagazione è di piglià misure per limità u so impattu annantu à l'ecusistemi fragili.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]