Glareola pratincola

À prupositu di Wikipedia
A parnice di mare
Glareola pratincola
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Glareolidae
Generu Glareola
Nome binuminale
Glareola pratincola
Carl Linnaeus, 1766

A parnice di mare (Glareola pratincola) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Glareolidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A parnice di mare hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di i Glareolidae. Stu acellu misura à l'incirca 25 à 28 centimi di lunghezza è pussede una largura di à l'incirca 60 à 70 centimi. U so piumaghju hè per u più biancu, incù ale longhe è pinzute di culore neru. Prisenta dinù una coda furcata è longhe zampe fine di culore rossu. U so bizzicu hè cortu è appena incurvatu à l'inghjò.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A parnice di mare hè una spezia migratrice chì si riproduce in Europa è in Asia cintrale. Nichja in e pratuline umite, i paduli è e zone custiere. Mentre a inguernu, migra ver'di l'Africa subsaariana, induv'ella si trova per u più in e zone umite è e piane inundevule.

A parnice di mare hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A parnice di mare si nutrisce per u più d'insetti vulanti, tali e zinzale, e mosche è i culeotteri. Caccighjeghja bulendu à bassa altitudine, chjappendu l'insetti in bulu incù u so bizzicu. Pò dinù cibà si di picculi crustacei è di varmi prisenti in e zone umite.

Mentre a staghjone di riproduzione, e parnice di mare formanu culonie in e pratuline umite. I masci effittueghjanu parate nuzziale cumplesse per attirà e femine. A femina dipone di regula 2 à 4 ovi in un nidu pocu prufondu custruitu annantu à a terra. I dui parenti covanu l'ovi mentre circa 20 à 25 ghjorni. I ghjovani chettanu u nidu pocu dopu a sbucciata è sò capace à bulà dopu à circa 4 simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Glareola pratincola hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè dinù cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Glareola torquata pratincola, Glareola pratincola pratincola è Glareola pratincola torquata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A parnice di mare hè classificata cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia in calata, ferma sparta è relativamente abundante in numerosi parte di a so area di ripartizione. E principale minacce per 'ssa spezia sò a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione, à l'agricultura intensiva è à a polluzione di l'acqua. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone umite è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]