Gladiolus italicus

À prupositu di Wikipedia
Gladiolus italicus
Gladiolus italicus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asparagales
Famiglia Iridaceae
Generu Gladiolus
Nome binuminale
Gladiolus italicus
Philip Miller, 1768

Gladiolus italicus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Iridaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U Gladiolus italicus hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Iridaceae. Si distingue per via di i so magnifichi fiori à forma di spada. I fiori sò di regula di culore viulinu, ma ponu ancu esse bianchi o rusulati. E casce sò longhe è strette, furmendu una rusetta à a basa di a pianta.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U Gladiolus italicus hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu cresce per u più in e pratuline, i prati è e lochi pitricosi. Omu u trova ancu in certe rigione d'Europa cintrale è occidentale. 'Ssa pianta priferisce e terre belli assiccati è assuliati.

Gladiolus italicus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U Gladiolus italicus hè una pianta à fiuritura estiva. I fiori si spannanu in gaspe longu à un picciolu rittu, pudendu aghjunghje insin'à 80 centimi d'altezza. Ogni fiore hè cumpostu da sei petali, frà i quali trè sò dritti è trè sò bassi. L'impullinazione hè per u più assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U Gladiolus italicus hè ancu cunnisciutu sottu à u nome scentificu di Gladiolus communis subsp. byzantinus. Esistenu dinù sinonimi tali Gladiolus byzantinus è Gladiolus italicus subsp. byzantinus. 'Ssi nomi sò à spessu imprudati per designà 'ssa spezia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U Gladiolus italicus hè cunsideratu cum'è una spezia à preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì ellu possi esse minacciatu in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, ferma relativamente spartu è ùn hè micca cunsideratu cum'è essendu in priculu criticu. Eppuru, misure di cunsirvazione devenu esse pigliate per prisirvà 'ssa bella pianta è u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]