Geranium rotundifolium

À prupositu di Wikipedia
Geranium rotundifolium
Geranium rotundifolium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Geraniales
Famiglia Geraniaceae
Generu Geranium
Nome binuminale
Geranium rotundifolium
Carl Linnaeus, 1753

Geranium rotundifolium hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Geraniaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Geranium rotundifolium hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Geraniaceae. Si caratterizeghja da foglie tonde è lubate, da induve u so nome rotundifolium. E casce sò verde è misuranu di regula trà 2 è 5 centimi di diamitru. I fiori di 'ssa spezia sò di culore rusulatu pallidu à viulinu è sò ragruppate in gaspe. Pussedenu cinque petali è numerose stamine.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione timperate è muntose. Geranium rotundifolium cresciu in e pratuline, l'arici di fureste è e zone rucciose. Hè ancu cultivata cum'è pianta ornamentale in numerosi giardini.

Geranium rotundifolium hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Geranium rotundifolium hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da maghju à lugliu, è i fiori sò impullinati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa spezia hà una crescita relativamente lenta è pò campà parechje anni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Geranium rotundifolium hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Geranium rotundifolium var. rotundifolium, Geranium rotundifolium subsp. rotundifolium. Hè stata discritta per a prima volta da Carl Linnaeus in u 1753.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Geranium rotundifolium ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale è hè ancu cultivata cum'è pianta ornamentale. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è a frammintazione di e pupulazione ponu riprisintà minacce putenziale per 'ssa spezia à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti induv'ella si trova è di promove a so cunsirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]