Geranium pusillum

À prupositu di Wikipedia
Geranium pusillum
Geranium pusillum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Geraniales
Famiglia Geraniaceae
Generu Geranium
Nome binuminale
Geranium pusillum
Carl Linnaeus, 1759

Geranium pusillum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Geraniaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U Geranium pusillum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Geraniaceae. Si caratterizeghja da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu foglie opposte è frastagliate in parechji lobi. I fiori, di culore rusulatu pallidu à viulinu, sò ragruppati in gaspe è pussedenu cinque petali.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone umite. U Geranium pusillum hà ancu statu introduttu in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana.

Geranium pusillum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U Geranium pusillum hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A so fiuritura hà locu da maghju à sittembre, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali, favuriscendu cusì a culunisazione di nuvelli ambienti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U Geranium pusillum hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu svedese Carl Linnaeus in u 1753. Parechji sinonimi sò stati usati per designà 'ssa spezia, tali Geranium pusillum var. molla è Geranium molla var. pusillum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U Geranium pusillum ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumunu in a so area di ripartizione naturale è a so capacità à adattà si à sfarenti tipi d'ambienti li cunferisce una certa resilienza. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'intruduzione di spezie invadente ponu riprisintà minacce putenziale per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ecusistemi induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so cunsirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]