Vai al contenuto

Genista monspessulana

À prupositu di Wikipedia
Genista monspessulana
Genista monspessulana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Genista
Nomu binuminali
Genista monspessulana
Carl Linnaeus, 1763

Genista monspessulana hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Genista monspessulana hè una pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si distingui par via di i so piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri. I so casci sò cumposti da trè fuglioli stretti è lungarini, d'un verdi vivu. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in gaspi terminali è appariscini di branu è d'istati. I frutti sò vaini lungarini cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Urighjinaria da u sudu di l'Auropa, Genista monspessulana hè par u più prisenti in i righjoni mediterranii. Omu a trova in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Grecia. Hà ancu stata intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in Australia, in Nova Zilanda è in America subrana.

Genista monspessulana hè prisenti in Corsica.[1]

Genista monspessulana hè una pianta piuniera, capaci à culunizà prestu i mezi disturbati tali i tarreni senza culturi, i bordi di stradonu o i tarreni abbandunati. Si sviluppa in i terri povari è secchi, ed hè mori risistenti à a sicchina. 'Ssa spezia si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. Pò ancu diffonda si par via di calaturi, furmendu cusì culonii densi.

Genista monspessulana hè stata discritta par a prima volta da u butanistu francesu Joseph Pitton de Tournefort in u 1700. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi Cytisus monspessulanus è Teline monspessulana. 'Ssa spezia faci parti genaru Genista, chì ragruppa circa 90 spezii di pianti à fiora di a famiglia di i Fabaceae.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Genista monspessulana hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni ind'edda hè stata intradutta. A so crescita rapita è a so capacità à furmà culonii densi poni caghjunà a supprissioni di a vegetazioni indigena è a riduzioni di a biudiversità. In certi righjoni, misuri di cuntrollu sò stati missi in piazza pà limità a so prupagazioni, in particulari da l'usu di metudi miccanichi o chimichi. Hè impurtanti di surviglià è di gistiscia 'ssa spezia cù u fini di prisirvà l'ecusistemi lucali.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]