Gavia stellata

À prupositu di Wikipedia
Gavia stellata
Gavia stellata
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Gaviiformes
Famiglia Gaviidae
Genaru Gavia
Nomu binuminali
Gavia stellata
Erik Pontoppidan, 1763

Gavia stellata hè una spezia d'aceddu chì faci parti di a famiglia di i Gaviidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Gavia stellata hè un aceddu migratori acquaticu prisenti in l'emisferu sittentriunali. In piumaghju nuzziali, l'adultu prisenta a vola rossa. U spinu è l'ali sò neri incù mutivi bianchi distintivi, mentri chì u corpu hè biancu. U bizzicu hè drittu è pinzutu, è i zampi sò palmati.

Fora di a staghjoni di ripruduzioni, u piumaghju hè più ternu, incù u coddu è a testa grisgicci, è a vola bianca. I ghjovani sò cuparti di prima pelu brunu scuru o grisgicciu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Gavia stellata nichja par u più in i righjoni artichi, da l'Alaska è u Canada à a Russia è à a Scandinavia. Inverna in l'acqui custieri sittentriunali, in particulari in Auropa, in Asia è in America subrana.

Gavia stellata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Gavia stellata hè un eccellenti nutadori è capiciuttadori, capaci à aghjunghja prufundità di più di 100 metri. Si nutrisci par u più di pesci, ch'eddu cattura ciuttendu sottu à l'acqua. Pò ancu manghjà crustacei è mulluschi.

Gavia stellata hè un aceddu tarrituriali è sulitariu. Nichja annantu à picculi isuli o à u cantu di i lavi. A femina faci di regula dui ova, chì sò incubati da i dui parenti. I ghjovani chettani u nidu pocu dopu a sbucciata è amparani prestu à nutà è à capiciuttà.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Gavia stellata hè una di i cinqui spezii di u genaru Gavia. Gavia stellata hè stata discrittu pà a prima volta da u naturalistu danesu Erik Pontoppidan in u 1763. Hà ricivutu parechji sinonimi scentifichi à u filu di l'anni, in particulari Colymbus stellatus è Urinator stellatus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Gavia stellata hè classificata com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, i pupulazioni di a spezia sò in calata in certi righjoni, par via di a perdita d'ambienti è di a polluzioni. Frà i principali minacci pisendu annantu à Gavia stellata figurani a distruzzioni è a frammintazioni di l'ambienti di ripruduzioni è d'invernamentu, a polluzioni di l'acqui, l'inticci incù i linii elettrichi, è a caccia. I sforzi di cunsirvazioni sò in corsu pà pruteghja Gavia stellata è u so ambienti. 'Ssi sforzi cumprendini a criazioni di zoni prutetti, a gistioni di i furesti è zoni umiti è a sinsibilisazioni di u publicu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]