Gavia arctica

À prupositu di Wikipedia
Gavia arctica
Gavia arctica
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Gaviiformes
Famiglia Gaviidae
Genaru Gavia
Nomu binuminali
Gavia arctica
Carl Linnaeus, 1758

Gavia arctica hè una spezia d'aceddu chì faci parti di a famiglia di i Gaviidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Gavia arctica hè un aceddu acquaticu di a famiglia di i Gaviidae. Hè appena più chjucu ch'è Gavia immer, misurendu à l'incirca 60 à 75 cm di lunghezza è avendu una largura da 120 à 150 cm. Prisenta un piumaghju distintivu incù un spinu grisgiu culori di petra paisa, un coddu sfrisgiatu è un corpu biancu. A testa hè nera incù una calotta grisgia è una longa coda pinzuta. U bizzicu hè longu è drittu, adattu à a cattura di pesci.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Gavia arctica nichja in i righjoni artichi è subartichi di l'Aurasia è di l'America subrana. Omu u trova in i tundri, i lavi è i vadini incù acqui chjari è pocu fondi. D'invernu, migra versu i zoni custieri timparati è subtrupicali, ind'eddu si nutrisci in l'acqui marini pocu fondi.

Gavia arctica hè prisenti in Corsica: hè un visitadori rigulari d'invernu.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Gavia arctica si nutrisci par u più di pesci, ch'eddu cattura capiciuttendu sottu à l'acqua. Aprada u so bizzicu pinzutu pà inguantà a so preda è i so grandi zampi palmati par nutà prestu sottu à l'acqua. Pò firmà immersu mentri parechji minuti in cerca di nutrimentu.

Gavia arctica hè un aceddu migratori sulitariu. Nichja in coppiu annantu à a sponda d'un lavu o d'una vadina. A femina faci dui ova, ch'edda cova sola mentri à l'incirca 28 ghjorna. I ghjovani poni bulà dopu à l'incirca sei sittimani.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Gavia arctica apparteni à a famiglia di i Gaviidae, chì cumprendi cinqui altri spezii. Esistini dui sottuspezii ricunnisciuti di Gavia arctica:

  • Gavia arctica arctica : nichja in Aurasia.
  • Gavia arctica viridigularis : nichja in America subrana.

I sinonimi di Gavia arctica sò: Colymbus arcticus, Gavia viridigularis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Gavia arctica hè classificata com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, hè cunfruntatu à uni beddi pochi di minacci, in particulari a distruzzioni di u so ambienti, a polluzioni di l'acqui è a caccia. A cunsirvazioni di Gavia arctica nicissiteghja a prutizzioni di u so ambienti di ripruduzioni è d'invernamentu. Hè ancu impurtanti di riducia a polluzioni di l'acqui è di sinsibilizà u publicu à a cunsirvazioni di 'ssa spezia unica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]