Vai al contenuto

Galium parisiense

À prupositu di Wikipedia
Galium parisiense
Galium parisiense
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Gentianales
Famiglia Rubiaceae
Genaru Galium
Nomu binuminali
Galium parisiense
Carl Linnaeus, 1753

Galium parisiense hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Rubiaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Galium parisiense hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Rubiaceae. Si caratterizeghja da i piccioli fini è ramificati, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò disposti in verticilli da 6 à u 8, è sò stretti, liniari è appena pilosi. I fiora di Galium parisiense sò chjuchi, bianchi è ragruppati in cimi terminali. I frutti sò achenii lisci è neri.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Galium parisiense hè una spezia endemica di u righjonu parighjinu in Francia. Omu a trova par u più in i pratulini umiti, l'arici di legnu è i zoni padulosi. Eppuri, u so ambienti naturali hè di più in più minacciatu da l'urbanisazioni è a distruzzioni di i zoni umiti.

Galium parisiense hè prisenti in Corsica.[1]

Galium parisiense hè una pianta vivaci chì fiurisci da maghju à lugliu. Si ripraduci par u più in via sissuata, grazia à l'impullinazioni da l'insetti. I graneddi sò spargugliati da u ventu o l'animali. 'Ssa spezia hà una crescita rilativamenti lenta è pò metta parechji anni à aghjunghja a so piena maturità.

Galium parisiense hè statu discrittu pà a prima volta da u butanistu francesu Jean-Baptiste Lamarck in u 1786. Esistini dinò sinonimi par 'ssa spezia, tali Galium anglicum è Galium uliginosum.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Galium parisiense hè una spezia cunsidarata com'è vulnerevuli siont'è a lista rossa di l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, di a frammintazioni di i pupulazioni è di a cuncurrenza incù altri spezii invasivi, Galium parisiense hè in diclinu. I misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par pruteghja 'ssa pianta schersa è prisirvà a so biudiversità.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]