Galium lucidum

À prupositu di Wikipedia
Galium lucidum
Galium lucidum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Gentianales
Famiglia Rubiaceae
Genaru Galium
Nomu binuminali
Galium lucidum
Jean-Baptiste de Lamarck, 1788

Galium lucidum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Rubiaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Galium lucidum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Rubiaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò verdi, lucenti è disposti in verticilli di quattru à ottu fogli. I fiora, di culori biancu, sò chjuchi è ragruppati in cimi terminali. I frutti sò achenii neri, lisci è lampanti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Galium lucidum hè urighjinariu d'Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i righjoni timparati è subtrupicali, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Grecia. Cresci di regula in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni umiti.

Galium lucidum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta si sviluppa par u più à parta da graneddi, chì ghjirmineghjani di branu. Pò ancu prupagà si in via vegetativa grazia à i so rizomi. Galium lucidum prifirisci i terri ricchi di materia urganica è beddi assiccati. Hè adattata à cundizioni di luminusità varievuli, ma prifirisci i zoni adumbrati in parti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Galium lucidum hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Galium album, Galium glabrum è Galium lucidum subsp. lucidum. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà variazioni di 'ssa pianta, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Galium lucidum ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva, pò custituiscia una minaccia pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i pratulini è i zoni umiti induva 'ssa pianta si sviloppa.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]