Vai al contenuto

Galium aparine

À prupositu di Wikipedia
Galium aparine
Galium aparine
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Gentianales
Famiglia Rubiaceae
Genaru Galium
Nomu binuminali
Galium aparine
Carl Linnaeus, 1753

Galium aparine hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Rubiaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Galium aparine hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Rubiaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli suttili è rampicanti, pudendu aghjunghja sinu à dui metri di lunghezza. I casci sò disposti in verticilli di sei à ottu, è sò muniti di picculi uncini chì parmettini à a pianta d'appiccà si à i supporti circunvicini. I fiora, di culori biancu, sò ragruppati in cimi asciddari.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Galium aparine hè una spezia largamenti sparta à traversu u mondu. Omu a ritrova par u più in i righjoni timparati di l'emisferu nordu, in particulari in Auropa, in Asia è in America subrana. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Africa è d'Australia. 'Ssa pianta hà una prifarenza par l'ambienti umiti, tali l'arici di furesti, i pratulini è i bordi di corsi d'acqua.

Galium aparine hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Galium aparine hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. A fiuritura hà locu da maghju à sittembri, è i fiora sò inamacati da l'insetti. I frutti sò picculi capsuli cuntinendu dui graneddi. A dissiminazioni di i graneddi hè assicurata da l'animali, in particulari grazia di l'uncini prisenti annantu à i piccioli è i casci, chì s'appiccani à i pela di l'animali di passaghju. 'Ssa pianta hè ancu capaci à diffonda si in frammintazioni di i so piccioli, ciò chì li parmetti di culunizà prestu nuveddi ambienti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Galium aparine hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma scentifichi, tali Galium spurium è Galium aparine subsp. echinospermum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Galium aparine hè una spezia cumuna è largamenti sparta, è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Eppuri, certi pratichi agriculi intinsivi è l'urbanisazioni criscenti poni caghjunà a distruzzioni di u so ambienti naturali. Hè dunqua impurtanti di vighjà à a prisirvazioni di i zoni umiti è i arici furistieri, chì sò ambienti escinziali pà 'ssa pianta è numarosi altri spezii.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]