Galerida cristata

À prupositu di Wikipedia
Galerida cristata
Galerida cristata
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Alaudidae
Generu Galerida
Nome binuminale
Galerida cristata
Carl Linnaeus, 1758

Galerida cristata hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Alaudidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Galerida cristata, dinù cunnisciuta sottu u nome di cochevis huppé, hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Alaudidae. Hè un acellu di taglia media, misurendu à l'incirca 17 à 18 centimi di lunghezza. Si distingue da a so cresta ritta caratteristica, cumposta da piume nere è bianche. U so piumaghju hè per u più brunu incù tacche più chjare annantu à u corpu. I masci è e femine anu un'apparenza simile, benchì i masci possinu avè una cresta appena più longa.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Galerida cristata hè prisente in parte assai di l'Europa, di l'Asia occidentale è di l'Africa suprana. Omu a trova dinù in certe rigione d'Asia cintrale. Priferisce l'ambienti aperti tali e pratuline, i campi cultivati è i scarsali. Omu pò dinù truvà la in e zone custiere è e dune di rena.

Galerida cristata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Stu acellu hè per u più granivuru, cibendu si di granelli è di biada. Si ciba dinù d'insetti è d'altri picculi invertebrati. Galerida cristata hè cunnisciuta per u so cantu meludiosu, chì hè à spessu imprudatu per marcà u so territoriu è attirà un partenariu. Custruisce u so nidu in pianu, di regula in una depressione pocu prufonda, è dipone di media 3 à 5 ovi. I dui parenti participeghjanu à l'incubazione di l'ovi è à l'allevu di i ghjovani.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Galerida cristata appartene à u generu Galerida. Certi sinonimi imprudati per designà 'ssa spezia sò Alauda cristata è Galerida cristata cristata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Galerida cristata hè una spezia abbastanza sparta è a so pupulazione hè cunsiderata cum'è stabile. Ùn hè micca attualmente minacciata d'estinzione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'agricultura intensiva è di l'urbanisazione criscente pò custituisce una minaccia per 'ssa spezia à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di l'ambienti chjave è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di a Galerida cristata.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]