Galeopsis tetrahit

À prupositu di Wikipedia
Galeopsis tetrahit
Galeopsis tetrahit
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Genaru Galeopsis
Nomu binuminali
Galeopsis tetrahit
Carl Linnaeus, 1753

Galeopsis tetrahit hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Lamiaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Galeopsis tetrahit hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Lamiaceae. Si caratterizeghja da u so picciolu rittu, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 90 centimi. I casci sò upposti, uvali è dintati, incù una tissitura roza. I fiora, di culori rusulinu à viulinu pallidu, sò ragruppati in gaspi à l'ascedda di i casci supiriori. I frutti sò achenii, di piccula taglia è di forma uvali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Galeopsis tetrahit hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali, ma si hè spartu in numarosi righjoni di u mondu par via di u so adattamentu faciuli à diffarenti tipi di terri. Omu u trova par u più in i pratulini, i campi cultivati, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati. Hè cunsidaratu com'è una gattiva arba in numarosi paesi par via di a so capacità à diffonda si prestu è à fà cuncurrenza à i culturi.

Galeopsis tetrahit hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta annuali si ripraduci da graneddi. A fiuritura hà locu da ghjugnu à sittembri, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu, l'animali è l'attività umani. Galeopsis tetrahit hè una pianta piuniera, capaci à culunizà prestu i zoni disturbati. Hà una crescita rapita è pò pruducia grandi quantità di graneddi, ciò chì cuntribuisci à a so capacità di dispersioni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U nomu scentificu Galeopsis tetrahit hè stata datu à 'ssa pianta da Carl von Linné in u 1753. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Galeopsis ladanum, Galeopsis pubescens è Galeopsis tetrahit var. pubescens.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Galeopsis tetrahit hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, in certi righjoni ind'eddu hè cunsidarata com'è una gattiva arba invadenti. I misuri di cuntrollu poni essa missi in campu par limità a so prupagazioni. Hè impurtanti di surviglià a so espansioni è di piglià misuri apprupriati pà prisirvà l'equilibriu eculogicu di l'ecusistemi ind'eddu hè prisenti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]