Vai al contenuto

Gagea villosa

À prupositu di Wikipedia
Gagea villosa
Gagea villosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Liliales
Famiglia Liliaceae
Generu Gagea
Nome binuminale
Gagea villosa
( M.Bieb. ) Sweet , 1826

Gagea villosa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Liliaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Gagea villosa hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Liliaceae. Si distingui par via di i so casci liniari è i so fiora giaddi à forma di stedda. I fiora sò ragruppati in gaspi terminali è sò carattarizati da sei tepali pinzuti. A pianta misura di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Gagea villosa hè largamenti sparta in Auropa, in particulari in i righjoni timparati è muntosi. Omu a trova ancu in Asia uccidentali, in Africa subrana è in America subrana. Prifirisci i terri umiti è i pratulini assuliati.

Gagea villosa hè prisenti in Corsica.[1]

Gagea villosa hè una pianta à bulbu chì fiurisci di branu. Si ripraduci par u più par via di a dispersioni di i so graneddi, ma pò ancu prupagà si in divisioni di i bulbi. 'Ssa spezia hè pollinisée da l'insetti, in particulari l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da u so nettaru. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da l'animali.

Gagea villosa hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Gagea lutea, Gagea pratensis è Gagea villosa subsp. pratensis. Hè stata discritta pà a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Gagea villosa hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i pratulini è i zoni umiti induva 'ssa pianta si sviluppa cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]