Vai al contenuto

Gagea lutea

À prupositu di Wikipedia
Gagea lutea
Gagea lutea
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordini Liliales
Famiglia Liliaceae
Genaru Gagea
Nomu binuminali
Gagea lutea
( L. ) Ker Gawl. , 1809

Gagea lutea hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Liliaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Gagea lutea hè una pianta arbacea vivaci è graziosa. In quant'è geufita à bulbu, forma i bulbi suttarranii com'è organi di sopravvivenza. Quiddi si caratterizeghjani da scagli carnati chì si formani à parta di un spissimentu di i vaini di i foglii. Aghjunghji un'altezza di 10 à 30 centimi, ciò chì currispondi à pocu pressu à l'altura di i so infiuriscenzi. Gagea lutea sviluppa una cascia liniari basali, larga di 10 millimitri à u massimu è prisintendu debuli careni. À l'estremità, a cascia si tarmineghja in cappuccinu. I casci ghjovani sò pintagunali. Sottu à l'infiuriscenza si sviluppani dui brattei à forma di foglii, più corti ch'è a cascia di basa. U picciolu hè tisgiu. I fiora, di solitu pocu numarosi, sò riuniti annantu à un picciolu tisgiu. U fruttu di a capsula, sbaffatu in dui, cunteni numarosi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Gagea lutea hè largamenti sparta in Auropa, in particulari in i righjoni timparati. Omu a trova ancu in Asia uccidentali. Priferi i terri umiti è i pratulini, ma pò ancu crescia in i boschi chjari è i zoni rucciosi.

Gagea lutea hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Gagea lutea hè una pianta vivaci chì fiurisci di branu. Si ripraduci par u più par via di a dispersioni di i so graneddi, chì sò traspurtati da u ventu o l'animali. A pianta hà una durata di vita rilativamenti corta, di regula solu uni pochi d'anni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Gagea lutea hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Lloydia lutea, Ornithogalum luteum è Gagea lutea var. lutea. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà 'ssa pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Gagea lutea hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]