Vai al contenuto

Fumaria bastardii

À prupositu di Wikipedia
Fumaria bastardii
Fumaria bastardii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Ranunculales
Famiglia Papaveraceae
Generu Fumaria
Nome binuminale
Fumaria bastardii
Carl Linnaeus, 1753

Fumaria bastardii hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Papaveraceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Fumaria bastardii hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Papaveraceae. Si distingue da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 20 è 40 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu foglie alterne, pennate è frastagliate in lobi stretti. I fiori di Fumaria bastardii sò chjuchi, di culore rusulatu pallidu à viulinu, ragruppate in gaspe lene à l'estremità di i piccioli. Pussedenu quattru petali disuguali, frà i quali dui sò più grandi è prisentanu lobi aperti.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Fumaria bastardii hè una spezia endemica di a penisula iberica, truvendu si per u più in Spagna è à u Portugallu. Omu a ritrova ancu in certe rigione da u sudu di a Francia. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre calcarie è l'ambienti aperti tali e pratuline, l'arici di fureste è i terreni abbandunati.

Fumaria bastardii hè prisente in Corsica.[1]

Fumaria bastardii hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. A so fiuritura hà locu di regula di veranu, trà i mesi di marzu è di ghjunghju. I fiori sò impullinati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare. I granelli sò dopu dissiminati da u ventu o carriati da l'animali.

Fumaria bastardii hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre sinonimi, tali Fumaria capreolata subsp. bastardii o Fumaria capreolata var. bastardii. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà variazione di 'ssa spezia, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Fumaria bastardii hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione, benchì certe pupulazione possinu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Eppuru, nissuna misura di cunsirvazione specifica ùn hè stata messa in ballu per 'ssa spezia sin'à avà. Hè dunque impurtante di surviglià attentamente l'evuluzione di e so pupulazione è di piglià misure di prutezzione s'ellu hè necessariu per prisirvà 'ssa pianta unica di a penisula iberica.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]